Leksykon tworzenia stron - R

Leksykon tworzenia stron

A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | W | Z


RWD


RWD to skrót od angielskiego responsive web design. Oznacza to stronę internetową, która reaguje na rozmiar urządzenia i dopasowuje do niego sposób wyświetlania treści na stronie. Dzięki temu nie musimy przybliżać nieczytelnych napisów lub próbować odczytać rozsypanego po całej stronie tekstu. RWD rozwiązuje te wszystkie problemy gwarantując tym samym komfort korzystania ze strony.

Responsywna strona www


Responsywna strona www to w zasadzie standard projektowania dostępny wśród coraz szerszej ilości użytkowników internetu. Responsywna strona odczytuje rozmiar urządzenia, z którego korzystamy a następnie dopasowuje się do jego rozmiaru. Takie działanie zapobiega nieczytelności tekstu czy zbyt małych, niewidocznych bannerów. Strony, które nie są responsywne postrzegane są obecnie jako nieprofesjonalne i przestarzałe. Jeśli Twoja strona wciąż nie korzysta z tego standardu, skontaktuj się z nami w celu przygotowania responsywnej wersji.

Roboty indeksujące


Roboty indeksujące zbierają informacje dotyczące strony internetowej. Dla takich robotów indeksujących ważna jest treść zamieszczona na stronie, jej struktura, aktualizacje oraz kod strony. Im lepszy wynik, tym strona pojawi się wyżej w rankingu wyszukiwarki.

Rozszerzenia


Rozszerzenia to rodzaj oprogramowania, które możemy zainstalować w przeglądarce internetowej. Jednym z najbardziej popularnych swojego czasu było rozszerzenie umożliwiające odczytywanie animacji Flash. Obecnie dostępne są różnego rodzaju rozszerzenia umożliwiające wykonywanie pełnych screenshotów stron, tłumaczeń tekstów w innych językach oraz wiele innych.

Remarketing


Remarketing to rodzaj kampanii sprzedażowej poprzez Google Adwords . W uproszczeniu, gdy użytkownik odwiedzi stronę firmy, która prowadzi kampanię AdWords , lecz nie dokona zakupu, pliki cookies zarejestrują te odwiedziny i będą wyświetlać reklamy strony/produktu na różnych stronach internetowych udostępniających miejsce reklamowe na swojej stronie dla Google. Remarketing dzieli się na dwa rodzaje. Pierwszy to remarketing statyczny i polega on na wyświetlaniu tego samego przekazu - niezależnie od oglądanego produktu, natomiast remarketing dynamiczny dostosowuje wyświetlane reklamy do odwiedzonych wcześniej produktów.